Petrović Todosijević, Sanja (2020) Emancipacija i feminizacija učiteljskog poziva u Srbiji i Jugoslaviji posle Drugog svetskog rata. Glasnik Etnografskog instituta SANU, 68 (2). pp. 467-485. ISSN 0350-0861
Text
Petrović Todosijević, Sanja, Emancipacija i feminizacija.pdf - Published Version Download (445kB) |
Abstract
Rad predstavlja pokušaj da se ukaže na probleme sa kojima se u godinama nakon pobede u Ratu i Revoluciji suočavala nova komunistička vlast u Jugoslaviji u procesu emancipacije ali i dodatne feminizacije učiteljskog poziva, sa posebnim akcentom na period do donošenja Opšteg zakona o školstvu 1958. godine. Posebno će biti analizirana politika, kao i konkretne mere koje su dovele do drugačijeg profilisanja uloge učiteljice u posleratnom društvu. Sa jedne strane, ukazaće se na državne mere motivisanja što većeg broja žena da se opredele za učiteljski posao. Sa druge strane, ukazaće se na brojne probleme sa kojima su se suočavale mnoge učiteljice čija su se stručna i profesionalna svojstva, u oceni kvaliteta rada, ne tako retko podređivala njihovim „moralnim karakteristikama“.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: https://doi.org/10.2298/GEI2002467P |
Keywords: | učiteljica, socijalizam, Jugoslavija, Srbija, Komunistička partija Jugoslavije, Opšti zakon o školstvu, emancipacija, feminizacija, dete, roditelj, patrijarhat |
Subjects: | D History General and Old World > DR Balkan Peninsula |
Depositing User: | Users 5 not found. |
Date Deposited: | 28 Aug 2023 23:08 |
Last Modified: | 28 Aug 2023 23:08 |
URI: | http://inisdr.bg.ac.rs/id/eprint/522 |
Actions (login required)
View Item |